Sesję otworzył Przewodniczący Rady. Zgłoszono trzy wnioski do porządku obrad, w tym dwa formalne. Radna Katarzyna Nowak-Pokorny wniosła o zdjęcie z porządku obrad projektu uchwały dotyczącej górnych stawek opłat za usługi w zakresie opróżnienia zbiorników bezodpływowych, argumentując brak materiałów do rzetelnej analizy. Wniosek został przegłosowany i przyjęty (11 za, 2 przeciw, 6 wstrzymujących się).
Protokół z sesji XIV został zatwierdzony jednogłośnie. Podobnie protokoły z sesji XV i XVI zostały zatwierdzone bez zastrzeżeń.
Przewodniczący przypomniał o konieczności wstrzymania się od głosowania w przypadku konfliktu interesów. Nie wpłynęły żadne zapytania ani interpelacje w okresie międzysesyjnym.
Burmistrz przedstawił podsumowanie działań z ostatnich dwóch tygodni, w tym przetargi na remonty dróg oraz zakończenie budowy świetlic. Opisano także postępy w budowie żłobka oraz modernizacji infrastruktury edukacyjnej. Burmistrz zaprosił mieszkańców na spotkania konsultacyjne.
Projekt uchwały został przedstawiony przez Burmistrza oraz Panią Skarbnik, która omówiła wprowadzone poprawki. Zmiany obejmowały zwiększenie planu dochodów oraz wydatków, a także przesunięcia związane z realizacją inwestycji. Uchwała została przyjęta jednogłośnie.
Pani Skarbnik przedstawiła zmiany w WPF, które były związane z aktualizacją dochodów i wydatków. Uchwała została przyjęta jednogłośnie.
Burmistrz omówił potrzebę zaciągnięcia kredytu na sfinansowanie deficytu budżetowego oraz spłatę wcześniejszych kredytów. Uchwała została przyjęta jednogłośnie.
Projekt uchwały został przedstawiony przez Burmistrza, w związku z koniecznością dostosowania do wymogów prawnych. Uchwała została przyjęta jednogłośnie.
Burmistrz przedstawił zmiany w procedurze uchwalania budżetu. Uchwała została przyjęta jednogłośnie.
Projekt uchwały dotyczący dotacji na opracowanie koncepcji trasy tramwajowej został przedstawiony przez Panią Dyrektor. Uchwała została przyjęta jednogłośnie.
Pani Dyrektor CUS przedstawiła projekt dotyczący programu usług społecznych na lata 2025-2026. Uchwała została przyjęta jednogłośnie.
Punkt został wykreślony z porządku obrad.
Radny Krzysztof Świerzko zwrócił uwagę na problemy z nagłośnieniem podczas zakończenia roku szkolnego w SP2. Burmistrz obiecał zająć się sprawą.
Przewodniczący zamknął sesję i zaprosił na kolejną sesję planowaną na 28 sierpnia 2025 roku.
Powyższe podsumowanie zostało wygenerowane przez sztuczną inteligencję. Mogą znajdować się z nim błędy oraz nieścisłości. W celu weryfikacji zapisów podsumowania, rekomendujemy przesłuchać nagranie i upewnić się, że zawarte w nim stwierdzenia są zgodne ze stanem faktycznym.