zmień kontrast powiększ czcionkę pomniejsz czcionkę uproszczona wersja
Rada Miejska w Siechnicach

Rada Miejska w Siechnicach Transmisje z obrad Rady

Sesja nr XV Rady Miejskiej w Siechnicach w dniu czwartek, 27 maja 2025 r.

Czas publikacji: 64 dni 1 godzinę temu
Długość nagrania: 03:12:47
Liczba odtworzeń: 167
Jakość nagrania: SD | HD

Podsumowanie przebiegu posiedzenia / wygenerowane przez sztuczną inteligencję

Streszczenie Sesji nr XV Rady Miejskiej w Siechnicach - 27 maja 2025 r.

Sesja Rady Miejskiej w Siechnicach rozpoczęła się o godzinie 10:00, a prowadził ją Przewodniczący Rady Miejskiej, Miłosz Roman. Na wstępie przywitał wszystkich obecnych, w tym Burmistrza Siechnic, Łukasza Kropskiego oraz zaproszonych gości, w tym Posłankę Annę Sobolak i Wicewojewodę Artura Jurkowskiego.

Punkt 1: Otwarcie sesji

Przewodniczący otworzył sesję, dziękując za liczne przybycie mieszkańców oraz gości. Następnie Pani Karolina przedstawiła okoliczności związane z 35-leciem samorządu terytorialnego w Polsce.

Punkt 2: Przemówienia gości

Pani Karolina zaprosiła Burmistrza Łukasza Kropskiego do wygłoszenia przemówienia. Burmistrz podkreślił znaczenie samorządności oraz jej wpływ na rozwój gminy Siechnice. Przemówienia wygłosili także:

  • Posłanka Anna Sobolak, która zaznaczyła, że samorządność jest jednym z największych sukcesów wolnej Polski.
  • Przewodniczący Rady Miejskiej Miłosz Roman, który podkreślił znaczenie samorządów dla lokalnych wspólnot.
  • Wicewojewoda Artur Jurkowski, który mówił o potrzebie decentralizacji władzy i wsparcia dla samorządów.
  • Radna Powiatu Wrocławskiego Agata Roman, która odczytała list gratulacyjny od Starosty Powiatu Wrocławskiego.
  • Kaleb Bartczak z Młodzieżowej Rady Gminy, który mówił o roli młodzieży w samorządności.

Punkt 3: Odsłonięcie tablic pamiątkowych

Następnie odbyło się odsłonięcie tablic pamiątkowych, które upamiętniają członków rad gminy z poprzednich kadencji.

Punkt 4: Zatwierdzenie porządku obrad

Po części uroczystej Przewodniczący formalnie otworzył sesję i przystąpiono do zatwierdzenia porządku obrad. Wniosek o wycofanie punktu dotyczącego MPZP w Iwinach został przyjęty.

Punkt 5: Informacje i komunikaty

Burmistrz przedstawił komunikaty dotyczące m.in. przetargów na usunięcie wraków, koncepcji Centrum Kultury oraz postępów w budowie dróg i przystanków.

Punkty 6-22: Projekty uchwał

Podjęto szereg uchwał dotyczących zmian w budżecie gminy, wieloletniej prognozy finansowej, zatwierdzenia sprawozdań finansowych oraz przekształcenia Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Centrum Usług Społecznych. W głosowaniach uchwały uzyskały pozytywne opinie wszystkich klubów radnych i zostały przyjęte.

  • Uchwała nr XV/225/25 dot. zmiany uchwały budżetowej na rok 2025 - przyjęta.
  • Uchwała nr XV/226/25 dot. zmiany wieloletniej prognozy finansowej - przyjęta.
  • Uchwała nr XV/227/25 dot. zatwierdzenia sprawozdania finansowego SP ZOZ - przyjęta.
  • Uchwała nr XV/228/25 dot. konsultacji społecznych - przyjęta.
  • Uchwała nr XV/229/25 dot. przekształcenia GOPS w CUS - przyjęta.
  • Uchwała nr XV/230/25 dot. nadania statutu CUS - przyjęta.
  • Uchwała nr XV/231/25 dot. umowy dzierżawy - przyjęta.
  • Uchwała nr XV/232/25 dot. kolejnej umowy dzierżawy - przyjęta.
  • Uchwała nr XV/233/25 dot. odstąpienia od przetargu - przyjęta.
  • Uchwała nr XV/234/25 dot. kolejnej umowy dzierżawy - przyjęta.
  • Uchwała nr XV/235/25 dot. zmiany planu zagospodarowania - przyjęta.
  • Uchwała nr XV/236/25 dot. planu rozwoju i modernizacji urządzeń wodociągowych - przyjęta.
  • Uchwała nr XV/237/25 dot. ustalenia planu sieci przedszkoli - przyjęta.
  • Uchwała nr XV/238/25 dot. zmiany statutu żłobka - przyjęta.
  • Uchwała nr XV/239/25 dot. utworzenia spółdzielni energetycznej - przyjęta.
  • Uchwała nr XV/240/25 dot. rozpatrzenia wniosku o nielegalność ustaw - przyjęta.
  • Uchwała nr XV/241/25 dot. rozpatrzenia petycji sędziów - przyjęta.

Punkt 23: Interpelacje i zapytania radnych

Nie zgłoszono interpelacji ani zapytań.

Punkt 24: Wolne wnioski

Na zakończenie sesji, Przewodniczący poruszył temat kolejnej sesji, pytając radnych o preferowany termin.

Sesja zakończyła się o godzinie 12:30.

Uwaga!

Powyższe podsumowanie zostało wygenerowane przez sztuczną inteligencję. Mogą znajdować się z nim błędy oraz nieścisłości. W celu weryfikacji zapisów podsumowania, rekomendujemy przesłuchać nagranie i upewnić się, że zawarte w nim stwierdzenia są zgodne ze stanem faktycznym.

Pozostałe transmisje